Mannrich Namen

RE: Mannrich Namen

Hallo,
      Mannrich ist im deutschen, österreichischen und schweizerischen Telefonbuch nicht vorzeichnet. Man müsste erst einmal die Vorfahren solange in Brasilien zurückverfolgen, bis man zu dem Einwanderer gelangt.
      Mit freundlichen Grüßen
      Friedhard Pfeiffer

Friedhard Pfeiffer,

Sprechen Sie English? Mein Deutsch ist nich gut....

If I understand your answer correctly, I have already try that... Unfortunately I can't find the first Mannrich in Brazil by walking backwords. I get only until my great-great-great father (sorry, dont know the right word...)

I did a research with a site in the internet and they told me that Mannrich is a Austriac name, but i'm trying to confirm that information.

Thank you for your Help! I realy apreciate that!
      If you have any further information that may help me on my research please let me know.

Marcus Mannrich.

PS: Your name is a popular name here in BLUMENAU (a city located in south of Brazil, in SANTA CATARINA State). There is a company here named "Balas Pfeiffer" or "Pfeiffer Candys". It use to be a lot bigger but it still here.

Original von Mannrich
      Friedhard Pfeiffer,

Sprechen Sie English? Mein Deutsch ist nich gut....

If I understand your answer correctly, I have already try that... Unfortunately I can't find the first Mannrich in Brazil by walking backwords. I get only until my great-great-great father (sorry, dont know the right word...)

I did a research with a site in the internet and they told me that Mannrich is a Austriac name, but i'm trying to confirm that information.

Thank you for your Help! I realy apreciate that!
      If you have any further information that may help me on my research please let me know.

Marcus Mannrich.

PS: Your name is a popular name here in BLUMENAU (a city located in south of Brazil, in SANTA CATARINA State). There is a company here named "Balas Pfeiffer" or "Pfeiffer Candys". It use to be a lot bigger but it still here.

Wenn ich Deine Antwort richtig verstehe, habe ich schon versucht, dass ...
      Unglücklicher Weise kann ich nicht den ersten Mann in Brasilien beim Rückwärtsgehen finden. Ich komme nur bis zu meinem Altvater.
      Ich machte eine Forschung mit einer Internetseite and sie sagten mir, dass Mannrich ein österreichischer Name ist, aber ich versuche die Information zu bestätigen.
      Ich danke Dir für Deine Hilfe. Ich bin für diese wirklich dankar!
      Wenn Du eine weitergehende Information hast, die mir bei meiner Suche helfen könnte, lass es mir bitte wissen.
      Marcus Mannrich
      ps: Dein Name ist ein beliebter Name hier in BLUMENAU, einer Stadt im Süden von Brasilien, im Staate SANCTA CATARINA. Es gibt hier eine Gesellschaft "Balas Pfeiffer" oder "Pfeiffer Candys". Es wird verwendet ......................

Ich habe noch einmal gesucht. Dabei habe ich herausgefunden, dass es in Deutschland 25 M e nnrich im bundesdeutschen Telefonbuch gibt.
      I looked again. Herewith I found in German phone-book thera are 25 - in words: twenty-five - M "e" nnrich:
      2 x in D-21339 Lüneburg
      5 x in D-21379 Lüdersburg
      2 x in D-21379 Echem
      1 x in D-21382 Brietlingen
      2 x in D-21394 Südgellersen
      1 x in D-21502 Geesthacht
      1 x in D-21522 Hohnstorf
      4 x in D-22... Hamburg
      1 x in D-22880 Wedel
      All of them in the area of district LÜNEBURG (and Hamburg)
      The rest is living in Wuppertal, Bad Langensalza, Wolfsburg, Duisburg, Bad Salzdetfurth
      Yours sicerely
      Friedhard Pfeiffer

Hallo Herr Pfeiffer!

Sorry about my german... I will again write in English...

I really appreciate your new research on MENNRICH, i will keep this variation in mind for further research.

I forgot to tell you before, but I found a Street in Eschborn (a city near Frankfurt) named "Carl Mannrich". I found it using "Google Earth".

So I guess that in sometime somewhere there had a Mannrich in Germany...

Thanks for your help!

Marcus Mannrich.

Ich kann zum Familiennamen Mennrich folgendes mitteilen:
      Der Name geht auf einen altdeutschen Rufnamen zurück. Bei Mennrich sind das die altdeutschen Worte "magan, megin" = Kraft, Stärke und "rihhi" = Herrschaft, Herrscher, Macht, Gewalt, Reich, reich, mächtig, hoch. Der Name entwickelte sich zu "magnerich" und weiter zu "Menn(e)rich".
      Quelle: Namenberatungsstelle Universität Leipzig, Dr. Sabine Gugutschkow
    Links und Anzeigen:        Familienwappen erstellen lassen       Ahnentafeln       Biografien & Erinnerungen (bei Amazon.de)

Wappenstiftung / Wappensuche